راهنمایی

خداحافظی با گرما در اتاق‌های بدون پنجره: 6 راهکار تهویه خنک و دلچسب

تهویه-اتاق-بدون-پنجره

1-باز گذاشتن درب ها یا بستن آنها؟هیچ کدام

برخلاف تصور رایج، باز گذاشتن درها همیشه بهترین راه حل برای تهویه هوا نیست. در مورد اتاق‌های بدون پنجره، برخی کارشناسان معتقدند که بستن درها می‌تواند مانع از ورود هوای گرم و در نتیجه خنک ماندن اتاق شود. با این حال، این روش تهویه مناسبی را فراهم نمی‌کند و می‌تواند باعث کمبود اکسیژن و افزایش آلودگی هوا در اتاق شود.

راه حل ایده‌آل، نصب دریچه پادری مخصوص روی درب اتاق هست.کار این دریچه ها تهویه اتاق با توجه به اختلاف فشار هواست و اینطور عمل میکنند که اگر فشار هوای اتاق یا بیرون اتاق بالاتر باشد،به علت وجود شیار های مخصوص،هوا از بیرون به اتاق و از اتاق به بیرون جابجا میشود و کار تهویه انجام می شود.موضوعی که در ساختار این دریچه ها وجود دارد این است که به هیچ عنوان قابلیت دیده شدن درون اتاق وجود ندارد.

دریچه ی مخصوص درب اتاق "برند آکوونت"

دریچه پادری

دریچه پادری، که به عنوان لوور پادری نیز شناخته می‌شود، دریچه‌ای است که در قسمت پایینی درب‌ها و دیوارهای حائل نصب می‌شود و برای برقراری جریان هوا بین دو محیط استفاده می‌شود. این دریچه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد دارند.دریچه‌های پادری بر اساس اختلاف فشار بین دو محیط مجاور کار می‌کنند. به این صورت که هوا از محیطی که فشار هوای آن بیشتر است به محیطی که فشار هوای آن کمتر است، منتقل می‌شود.با نصب لوور پادری می‌توانید تهویه، سلامتی و زیبایی را به محیط خود هدیه دهید.

2-نصب مینی اسپیلت بدون داکت

اگر به دنبال راه حلی خلاقانه و کارآمد برای تهویه اتاق بدون پنجره خود هستید، کولر گازی های مینی اسپیلت بدون کانال یا ductless را به شما پیشنهاد می دهیم. این سیستم ها با یونیت خارجی در فضای باز و اتصال به یونیت داخلی بوسیله لوله های مسی، دمای مطبوع و جریان هوای دلپذیری را برای شما فراهم می کنند.

نصب آسان این سیستم ها بر روی دیوار، بدون اشغال فضای مفید و با کمترین نیاز به تغییرات در محیط، از مزیت های بارز آنهاست. عمر مفید و کارایی بالای مینی اسپیلت ها، آنها را به انتخابی ایده‌آل برای تهویه مطبوع تبدیل کرده است.

با مینی اسپیلت بدون داکت، به سادگی و با ایجاد یک سوراخ کوچک در دیوار، می توانید از مزایای تهویه مطبوع مطلوب و راندمان بالا بهره مند شوید و فضایی دلنشین برای خود و عزیزانتان خلق کنید.

3-کولر های گازی پرتابل قابل حمل تهیه کنید

کولرگازی‌های پرتابل، راه حلی کارآمد و ایده‌آل برای خنک‌سازی و گرمایش فضاهای مختلف هستند. این سیستم‌ها به دلیل قابلیت حمل آسان، در هر مکانی قابل استفاده بوده و نیاز شما به تهویه مطبوع را به طور کامل برآورده می‌کنند.

علاوه بر سرمایش و گرمایش، کولرگازی‌های پرتابل رطوبت محیط را نیز به خوبی کنترل می‌کنند و با ایجاد جریان هوای مطبوع، فضایی دلنشین برای شما فراهم می‌کنند.

کارکرد این دستگاه‌ها مشابه سیستم‌های بدون داکت بوده و از هر دو قابلیت سرمایشی و گرمایشی می‌توان بهره برد.با وجود مزایای فراوان، اشغال فضای اتاق و ظاهر نه چندان مطلوب، از جمله معایب این سیستم‌ها به شمار می‌آید.

کولرگازی‌های پرتابل با مکش هوا از محیط، فرآیند تهویه را انجام داده و هوای خنک یا گرم را به فضای اتاق باز می‌گردانند. این دستگاه‌ها به یک شلنگ یا مخزن قابل حمل برای دفع آب اضافی مجهز هستند که نیاز به تخلیه دوره‌ای دارد.

4-فن سقفی نصب کنید

برای ایجاد جریان هوا و تهویه در اتاق‌های بدون پنجره، استفاده از پنکه یا فن سقفی راهکار کارآمدی است. پنکه سقفی با به گردش درآوردن هوا، از ساکن ماندن هوای گرم در بالای اتاق جلوگیری می‌کند و حس خنکایی مطبوع‌تری برای افراد حاضر در اتاق ایجاد می‌کند.

علاوه بر پنکه سقفی، می‌توان از پنکه‌های ایستاده نیز به عنوان سیستم مکمل استفاده کرد. قرار دادن پنکه ایستاده در کنار ظرف یخ، دمای اتاق را خنک‌تر و دلپذیرتر می‌کند.در هنگام نصب پنکه سقفی، باید به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه ویژه کرد تا از خطر سقوط پنکه و بروز حادثه جلوگیری شود.

5-دستگاه های برقی را خاموش کنید

تمام سیستم‌های فعال در خانه و محل کار، مانند لامپ‌های رشته‌ای، گرما تولید می‌کنند. کامپیوتر، اتو، اجاق گاز، لپ‌تاپ، ماکروفر و حتی شارژرها، گرما را به طور نامحسوس آزاد می‌کنند که در اتاق‌های بدون تهویه قابل حس است.

برخی از این وسایل مثل اتو و اجاق گاز ضروری هستند، اما می‌توان در زمان نیاز از آنها استفاده کرد و پس از اتمام کار، آنها را خاموش نمود. همچنین می‌توان وسایلی مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ را در زمان عدم نیاز، در حالت استندبای قرار داد و شارژرها را از برق جدا کرد. با انجام این کارها، شاهد تغییر دما در محیط خواهید بود.

↵شاید مفید باشد: تهویه سرویس بهداشتی و حمام

6-استفاده از کولرهای با قابلیت تبخیری

برای تهویه اتاق بدون پنجره، کولرهای تبخیری جایگزینی عالی برای کولرهای گازی هستند. این کولرها با استفاده از آب و تبخیر آن، هوایی خنک و مطبوع را به محیط شما هدیه می‌دهند.

در واقع، کولرهای تبخیری نمونه تکامل یافته‌ای از سیستم‌های خنک‌کننده‌ای هستند که از یخ و فن استفاده می‌کردند. در این کولرها، مخزنی برای آب یا یخ تعبیه شده که با عبور هوا از آن، خنک شده و به محیط فرستاده می‌شود.

نکته مهم در استفاده از این نوع کولرها، توجه به رطوبت محیط است. استفاده از کولرهای تبخیری در مکان‌هایی با رطوبت بالا، کارایی آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

کولرهای تبخیری در مدل‌های مختلفی از جمله پرتابل و رومیزی تولید می‌شوند که می‌توان از آن‌ها در فضاهای مختلف استفاده کرد.

دیدگاهی در مورد “خداحافظی با گرما در اتاق‌های بدون پنجره: 6 راهکار تهویه خنک و دلچسب

  1. منصوری گفت:

    این دریچه ای که گذاشتید رو چطور میشه خرید؟

    1. گروه تحریریه آکوونت گفت:

      با درود خدمت شما. شما میتوانید با تماس با مشاوران فروش آکوونت این دریچه ها را تهیه بفرمایید.

  2. ابراهیمی گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون.من با توجه به مطلب شما دریچه های پادری تهیه کردم و بسیار راضی هستم.ممنون از سایت خوبتون

    1. گروه تحریریه آکوونت گفت:

      با درود خدمت شما مشتری عزیز.مفتخریم که توانستیم راه حلی کارآمد برای مشکل شما پیشنهاد بدهیم.به امید همکاری های بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *